2004. godine Google je lansirao Autocomplete značajku, što znači da nam je postalo ponuđeno ono što možda tražimo i prije nego dovršimo svoj upit na Googleu.
Google je svoj dodatak predstavljao prvenstveno kao praktičan, te je dizajniran kako bi ljudima uštedio vrijeme, budući da ljudi brže čitaju nego što pišu, ali i kako bi im ispravio pravopisne greške.
Google misli umjesto korisnika
2010. Google je poboljšao funkcionalnost Autocompletea s Google Instantom, dodatkom koji ne samo da je trebao predvidjeti što žete napisati, nego vam je istodobno ponudio, točnije 'povukao', nekoliko stranica koje bi mogle biti rezultat vaše pretrage, tako da čak niste trebali ni dovršiti misao ili pokrenuti traženje.
Google tvrdi da Instant može ljudima usštedjeti dvije do pet sekundi po pretrazi, pa ako zbrojite sve Google pretrage, diljem svijeta, dnevno, shvatit ćete da ovaj dodatak globalnoj populaciji uštedi više od 3.5 milijardi sekundi na dan.
Unatoč svojoj samoprozvanoj učinkovitosti, vjerojatno se i sami povremeno nađete u situaciji da provjeravate koje vam je opcije ponudio Google i ne možete vjerovati koliko čudnih (koliko često... se tuširati), konspiracijskih (što se stvarno... desilo 11. septembra) ili dubokoumnih (što bi bilo kad bi... životinje mogle govoriti) stvari ljudi traže online. I ponekad je jednostavno nemoguće ne kliknuti na neku od njih i ući u začarani krug nevjerojatnih pretraga.
Google je masivna tehnološka kompanija koja funkcionira uz pomoć nerazumljivih algoritama, no Autocomplete stvara iluziju da postoji neki ljudski element koji se krije u mašini i koji je tu samo kako bi stvorio pomutnju.
U istraživanju objavljenom u časopisu New Media & Society prošle godine, znanstvenici Esteve Sanz i Juraj Stančik otkrili su da ljudi koji koriste pretraživače također iskazuju veliko povjerenje prema drugim ljudima. Posebno su se iskazali Danci kao povjerljiv narod koji rado koristi tražilice.
Najviše se guglali tsunami i vojni udari
Ljudi diljem svijeta rado su se 'okretali tražilicama' u kriznim situacijama, te su posebne eksplozije pretraga zabilježene kod tsunamija ili nekakvog političkog, vojnog ili državnog udara. Isto tako, ljudi se rado okreću Googleu i kad prolaze kroz osobne tegobe, što objašnjava zašto su tolike pretrage negativnih konotacija.
Zanimljivo je pak da su puno negativnije izjave na engleskom nego na hrvatskom jeziku, jedino što ne znamo znači li to da se Hrvati manje informiraju o negativnim stvarima i svojim problemima ili se ljudi s određenim tegobama manje služe tražilicama.
Autocomplete je oblikovao i novi način ego surfinga, koji je otišao korak dalje od Google alerta. Naime, tko želi može vidjeti što će mu kao nastavak pretrage Google ponuditi kao opciju uz njegovo ime. Mladići tako mogu postati ljubomorni kad uz prijateljevo ime naiđu na opciju 'cura', koja se pak nije pojavila pored njihovog imena, a koja može označavati da djevojke kojima je vaš prijatelj privlačan traže podatak je li on u vezi ili ne.
Postoje ipak granice Autocompletove mogućnosti da prikaže dokle seže ljudska znatiželja i nesigurnosti, jer nemojmo zaboraviti da sve konce povlači Google. Čak ni glasnogovornik Googlea neće vam odati kako točno stvari funkcioniraju, nego će reći tek da se rezultati Autocompletea 'automatski stvaraju, te se temelje na brojnim čimbenicima uključujući popularnost pojedinog traženog termina".
Kad je Autocomplete debitirao (tad se zvao 'Google Suggest'), Google je bio željan promocije ćudljivih mogućnosti koje je nudio. U prvotnoj objavi najavili su novu funkciju ovim riječima: "Otkrili smo da Google Suggest ne samo da olašava tipkanje vaše omiljene pretrage (priznajmo, svi smo mi malo lijeni), nego nam pruža i igralište na kojem možemo istražiti što drugi traže i naučiti stvari koje nismo ni sanjali."
Autocomplete je dakle bio predstavljen kao zabavan, ako ne čak i pomalo nedopušten oblik zabave. Ovo 'igralište' za odrasle pozivalo vas je da pogledate čime se drugi zabavljaju i na što troše vrijeme.
Cenzurirana pornografija, nasilje i govor mržnje
No otad je Google malo-pomalo zatvorio svoj prozor u svijet. Nakon predstavljanja Google Instanta 2010. godine, broj automatski dostupnih Autocomplete prijedloga pao je sa 10 na četiri - iako se i dalje možete, ako vam se da zabavljati s postavkama, vratiti na prijašnjih 10 prijedloga.
Google je predstavio online obrazac u kojem korisnici mogu prijaviti 'uvredljiva Autocomplete predviđanja', te tvrtka obećava da će cenzurirati upite usko vezane za pretraživanja koja se odnose na pornografiju, nasilje, govor mržnje i kršenje autorskih prava.
Online crna lista Googlea sadrži i riječi koje Google ne želi uvrstiti među svoje prijedloge, poput 'lizanje jaja', 'dildo' i 'vruća koka'. Kako se steže cenzura oko Autocompletea, ljudi postaju sve maštovitiji te su pronašli da na zanimljive odgovore, tj. prijedloge možete naletjeti ako budete na engleskom postavljali gramatički neispravna pitanja. Zasad funkcionira, no dokad će - ne znamo.