Tehno
96 prikaza

Koga samovozeći automobil treba 'žrtvovati' - putnike ili pješake?

Google auto
Flickr/chijs
Istraživanje je pokazalo da 75 posto ispitanika misli kako autonomno vozilo treba žrtvovati putnika ako će to spasiti veći broj pješaka

Era samovozećih automobila je pred nama. Google već neko vrijeme testira svoja autonomna vozila, a Tesla Motors svojim korisnicima nudi program koji omogućuje automobilima da sami upravljaju vozilom. 

Analitičari kažu kako ćemo uskoro na cestama viđati sve više samovozećih automobila, no prije nego ovo postane uobičajena praksa, stručnjaci moraju riješiti neke probleme koji se sami nameću. 

Jedno od najvećih pitanja i moralnih dvojbi vezanih za samovozeće automobile je koga će vozilo 'žrtvovati' u slučaju nesreće - pješake ili putnike u automobilu.

Nedavna studija pokazala je da 75 posto ispitanika misli kako samovozeći automobili trebaju imati softver koji će u slučaju nesreće žrtvovati jednog od putnika kako bi spasili pješake. Istraživanje je pokazalo i da ispitanici misle kako ne treba žrtvovati putnike ako će se spasiti samo jedan pješak, no ako bi se time spasilo više ljude, onda treba žrtvovati putnike u automobilu. 

Ova studija je provedena na stotinama ispitanika, a postavljena su im etička pitanja vezana za autonomna vozila. 

Rezultati istraživanja pokazali su i kako će manje ljudi kupiti samovozeće automobile ako njihovim sigurnosnim programima upravlja država.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.