Tehno
800 prikaza

Zbog emotikona zaboravljamo normalnu komunikaciju

Emotikoni
Pixabay
Dnevno se pošalje čak 6 milijardi emotikona putem mobilnih aplikacija. Dok mnogi oduševljeno prihvaćaju novi trend, ima i onih koji upozoravaju da emotikoni ne mogu zamijeniti verbalnu komunikaciju

Koliko često koristite smajlije i emotikone u svojoj online komunikaciji? Od smješka pa do cijelog niza emotikona i stickera danas su poruke i pogotovo chat servisi krcati ovim grafičkim dodacima tekstu. Neki ih toliko vole da rijetko koju poruku pošalju, a da nemaju barem jednog smješka. 

Da je trend ozbiljno uzeo maha svjedoči i podatak da je ugledni Oxfordski rječnik proglasio emotikon za riječ godine u 2015. godini

"Emotikoni ispunjavaju potrebu za koju nismo ni znali da je imamo. Umjesto da pokušavamo nešto komplicirano opisati, i pritom možda i pogrešno prenijeti neku misao, možemo iskoristiti emotikon i izraziti se jednostavno i prikladno. To je još jedan jednostavan način komunikacije. Dopušta nam i kreativnost", kaže Aimee Morrison, profesorica novih medija na Sveučilištu Waterloo. 

No, neki ipak zaziru od emotikona držeći da banaliziraju komunikaciju. 

Jedna umirovljena profesorica i književnica istaknula je da namjerno nikad ne koristi emotikone jer drži da oni zamjenjuju riječi.

"Umjesto da mi netko pošalje razjareno lice na kraju poruke, puno bih više voljela da mi opišu kako se osjećaju i što je uzrok tome. Postoji toliko nijansi u jeziku kojima se može opisati svaka situacija", vjeruje Elspeth Cameron, koja uživa pisati. 

No, dok pisci vole riječi očito je da većina korisnika obožava emotikone. Procjenjuje se da se dnevno pošalje čak 6 milijardi emotikona preko mobilnih aplikacija. Gotovo pola komentara i objava na Instagramu sadrže i emotikone. Facebook je lani omogućio emotikone i u komentarima, a chat servisi se natječu tko će imati bolju ponudu emotikona i stickera. 

Emotikoni | Author: Wikimedia Commons Wikimedia Commons

Emotikoni su postali mainstream i sastavni dio urbane kulture. 

- Korištenje emotikona zasigurno mijenja način na koji komuniciramo online. Oni daju korisnicima brži način za prenošenje jakih i dojmljivih misli - izjavio je Travis Montaque, jedan od najutjecajnijih mladih stručnjaka u digitalnom marketingu po Forbesu. 

On tvrdi da emotikoni ne zaglupljuju razgovore, nego da pružaju pojašnjenje. 

- Ljudski element se često ne prenese kroz uspon digitalnog svijeta i tehnologije. Poput uskličnika i emotikoni su tu da bi pomogli u postavljanju točnog tona u razgovoru - ocjenjuje Montaque. 

Korisnici koji vole emotikone ponekad su i pravi kreativci te vješto barataju sarkazmom ili dovitljivim kombinacijama. 

- Emotikoni obogaćuju našu komunikaciju i upravo su zato toliko i popularni. Daju ljudima priliku da budu pristojni, duhoviti i da se izraze u svom stilu - ističe profesor lingvistike na Sveučilištu Stanford. 

U svakom slučaju realno je za očekivati samo povećanje grafičkih elemenata u našim porukama. A u slavu emotikona Sony Pictures Animation priprema i animirani film koji stiže u kina sljedećeg ljeta. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.