Tehno
1994 prikaza

Povijesni uspjeh: Prvi brod isplovio opasnu rutu

Christophe de Margerie, Sjeverna ruta
screenshot/youtube
Klimatske promjene uništavaju naš planet, ali velike kompanije uspjele su pronaći i sreću u toj nesreći

Ruski tanker krcat prirodnim plinom postao je prvi trgovački brod koji je preplovio Arktik bez pomoći ledolomaca, a usput je ostvario rekordno kratko vrijeme putovanja. Kako piše CNN, Christophe de Margerie plovio je od Norveško do Južne Koreje u samo 19 dana što je tridesetak posto kraće vrijeme od standardnog putovanja kroz Sueski kanal.

Ruski vlasnici broda, Sovkomflot, pohvalio se da im je za najsjeverniji dio putovanja uz sibirsku obalu Arktičkog mora trebalo samo šest i pol dana. Svake godine se arktički led smanjuje u proljeće i ljeto da bi opet rastao tijekom zime, ali globalno zatopljenje dovelo je do najnižih razina višegodišnjeg leda zabilježenih u posljednjih tridesetak godina.

Zatvor Crni dupin Strogo čuvano Life U ovom zatvoru su i kanibali - evo kako ih čuvaju

Tanji led, star manje od godine dana, tako je postao većina arktičkog leda i tek rijetko postaje deblji od dva metra tijekom zime i veća je vjerojatnost da će se otopiti tijekom ljeta.

Za okoliš su to zabrinjavajući podaci zato što NASA predviđa da će do kraja 21. stoljeća Arktik, barem jedan dio godine, biti potpuno bez leda. Drugi klimatski modeli predviđaju još crnje scenarije gdje bismo se susreli s odleđenim Arktikom do sredine ovog stoljeća što bi imalo izravan utjecaj na vrijeme diljem svijeta.

Dok su znanstvenici zabrinuti, kompanije trljaju ruke zato što otapanja leda otvara brojne trgovinske rute što u konačnici dovodi do značajnih ušteda u odnosu na prijevoz robe južnijim trasama.

Ledena santa Snijeg i led Life Zavidi im cijeli svijet: Piju najčišću vodu na planeti

Prijevoz tereta tankerima preko sjevernih ruta obično znači da ledolomci moraju ići ispred tankera i razbijati po dva metra debeli led. Međutim, Christophe de Margerie, nazvan po bivšem direktoru Totala, posebno je dizajniran da se može samostalno probijati kroz led debeo i više od dva metra. To znači da bi mogao ploviti Arktikom čitave godine, a ne samo u ljetnim mjesecima.

Nedavno dovršeno putovanje od nekih četiri tisuće kilometara kroz deblji od metra zorno prikazuje ekonomski potencijal sjeverne rute uz sibirsku obalu, stoji u priopćenju za medije Sovkomflota.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.