Tehno
19394 prikaza

Vraća se legendarni YU hidrogliser

Ruski hidrogliser Komet
Pinterest
Rusija planira predstaviti novu, modernu i nadopunjenu verziju hidroglisera Kometa

Rijetki su oni koji su u Jugoslaviji putovali na otoke, a da se nisu vozili hidrogliserom. Ti su sovjetski brodovi bili hit i u Grčkoj, Poljskoj, Kini, Italiji, Istočnoj Njemačkoj, Japanu i Albaniji, a još uvijek su funkcionalni u nekim zemljama.

Ruski hidrogliser Komet | Author: Pinterest Pinterest

Hidrogliseri su u bivšoj Jugoslaviji bili jako popularni, a koristili su se i za turističke ture. 

U to su vrijeme bili malo čudo tehnologije, koje su mnogi promatrali s obale kako se uzdiže iz mora i plovi samo na krilima. U Hrvatskoj su najviše 'letili' morem Krila Splita, Krila Dalmacije, Krila Zadra, Krila Šibenika, Krila Hvara...

Dizajnirani su u Sovjetskom savezu ranih 1960-ih. Bio je jedan od prvih hidroglisera koji se koristio za usluge prijevoza. Pod imenom Rocket koristio se za prijevoz rijekama, dok je Komet plovio morima, pa tako i na Jadranu.

Ruski hidrogliser Komet | Author: Pinterest Pinterest

Po brojnim podacima, bio je jedan od najuspješnijih oblika hidroglisera na svijetu. S jednim bi brodom upravljalo pet članova posade, a mogao je prevoziti do sto ljudi.

Ruski hidrogliser Komet | Author: Pinterest Pinterest

S brzinom od 60 kim/h, Komet je jedan od najbržih prijevozničkih brodova.U jednom sukobu iz rusko-gruzijskog rata, Komet je pogodila raketa ispaljena iz helikoptera. Iako mu je probila trup, hidrogliser je pri punoj brzini uspio doći do odredišne luke.

Ruski hidrogliser Komet | Author: Pinterest Pinterest

Nakon pada Sovjetskog saveza, hidrogliseri su često pretvarani u barove i restorane. Najveće mane su mu bile visoka potrošnja goriva i troškovi održavanja. Jedan od zadnjih hidroglisera kod nas koji je završio u starom željezu bio je hidrogliser Mirta koji se nalazio u floti Kvarnerexpressa.

Ruski hidrogliser Komet | Author: Pinterest Pinterest

Ovo je prototip novog ruskog hidroglisera, nazvanog The Kometa-120M, a koštat će više od 6 milijuna dolara.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.