Izumili špinat koji detektira eksploziv u podzemlju

Špinat
OakleyOriginals/ Flickr/ CC BY 2.0
Špinat pritom postaje fluorescentan. Otkačeni eksperiment s nanotehnologijom ima i jedan dobar razlog

Tim znanstvenika s Massachusetts Institute of Technology (MIT) primijenio je nanotehnologiju na špinatu tako da je uspio proizvesti biljku koja je u stanju otkriti tragove eksploziva u podzemnim vodama. Nature je objavio vijest da im je uspjelo po listovima biljaka postaviti sićušne ugljikove cjevčice, takve da kad biljka, točnije špinat, iz tla upije dušične aromatike, listovi biljke postaju fluorescentni.

Konzervirani špinat | Author: Michael 1952/ Flickr/ CC BY 2.0 Michael 1952/ Flickr/ CC BY 2.0

A onda su stvar dalje razvili tako da su u svoje polje s takvim špinatom uperili infracrvenu kameru koja reagira tako da obavijest šalje e-mailom.Na prvi pogled totalno otkačeni pokus, autori projekta objašnjavaju da su ovime demonstrirali da je moguće prebroditi komunikacijsku barijeru između biljaka i ljudi, te da je tehnika primjenjiva na svaku biljku.

Postoji i jedan neusporedivo ozbiljniji aspekt posljednjeg primjera zafrkavanja znanstvenika s MIT-a sa špinatom. Pokazali su da su razne nanotehnologije u slučaju biljaka upotrebljive za to da se automatski bilježe promjene u okolišu; bakterijske infekcije, ekološko zagađenje, suše.