Mobitel vam stalno javlja da ste dobili nove mailove. Kompjuter vas neprestano obavještava da vas čekaju nove poruke. Slušate kolegu koji pored vas glasno žvače ručak, i velika je šansa da pokušavate ostati koncentrirani na ovaj tekst, što nije pretjerano lako, jer će vam barem jedna od navedenih stvari odvući pažnju.
Iste te, ali i još mnoge druge sitnice, mogu oštetiti kvalitetu vašeg rada i sveukupnu produktivnost.
U knjizi 'Your Brain at Work', autor David Rock kaže da je svaka osoba u prosjeku na poslu ometena svake tri minute, a povratak koncentracije košta vašeg poslodavca. Naime, osobi treba u prosjeku 23 minute da se u potpunosti vrati prethodnom zadatku, nakon neke upadice.
Nova otkrića u neuroznanosti potvrđuju ono što smo oduvijek znali: naš mozak nije "složen" tako da bi mogao biti maksimalno koncentriran osam sati u komadu.
Mozak radi u ciklusima aktivnosti i odmora, koji su dizajnirani tako da nas drže u budnom stanju opreza u kojem možemo odgovarati na sve podražaje i pitanja. No uprezanje tih cuklusa, kako bi promovirali produktivnost, može se pokazati kao prilično velik izazov.
Dakle, kako možemo balansirati mnoštvo nadolazećih informacija i iskušenje da se bavimo multitaskingom, s obzirom na ograničavajući mozak? Postoji li način da povećamo produktivnost u uredu?
Previše informacija zaustavlja produktivnost
Prema istraživanju psihijatra i pisca Edwarda M. Hallowella, "Nikad u povijesti nije od ljudskog mozga zahtijevano da prati toliko informacija".
To je ujedno i razlog zašto ako odmah odgovarate na poruke ili mailove povećavate razinu stresa i frustraciju, te postajete sve neučinkovitiji. Umjesto toga, radije odredite određeno doba dana samo za to, ali i pronađite način kako si označiti stvari koje će vam biti bitne u daljnjem radu, da ne gubite dvostruko vrijeme dok radite.
Vježbajte koncentraciju
Doslovno možete povratiti sposobnost mozga da se usredotoči na jedan zadatak. Bitno je da možete misli usredotočiti na "sada i ovdje" i da vam druge stvari ne odvlače pažnju.
Iako će vesela glazba u pozadini odgovarati mnogim zaposlenicima, trebalo bi im onda omogućiti i prostoriju u kojoj je potpuna tišina, kako bi se mogli koncentrirati na složenije zadatke, kad zatreba. Premda je zabavno raditi u grupu, ponekad je svakome potrebno pružiti mir i tišinu.
Dignite se i pokrenite
Znanost kretanja i koliki je utjecaj kretanja na mozak je itekako dobro zabilježena, no i dalje tek 22 posto poduzetnika potiče svoje zaposlenike da se kreću tijekom radnog dana.
Trebalo bi dizajnirati urede na taj način da se ljudi moraju kretati u njima, te poticati aktivno ponašanje među kolegama.
Ručno bilježite informacije
Istraživanje s fakulteta u Indiani pokazalo je da neurološka aktivnost raste kad stavimo olovku na papir. Dakle, vratite se starinskim običajima i prekrižite vođenje digitalnih bilješki, piše Fortune.
Slobodno se bacite na oblake i budite autentični
Bez obzira koje alate za pohranu podataka na temelju clouda koristite, proučite jedan temeljito kako biste znali sve njegove prednosti i mane. Sve više poslodavaca oslanja se na komunikaciju na projektima pomoću clouda, pa bi bilo strašno da nešto propustite jer niste vidjeli, a i smanjit ćete količinu razmjene mailova, te uštedjeti vrijeme.
Isto tako, zapamtite da je teško koncentrirati se na bilo što kad pokušavate biti netko ili nešto što niste. Dakle, čak i ako radite u startupu, ne morate biti hipsteri kao većina drugih, jer kreativnost se ne širi tako što ćete se ukalupiti identično kao i drugi oko vas.