Kad su Domenico Dolce i Stefano Gabbana objavili da će njihova nova linija biti orijentirana na muslimansko tržište, samo su se pridružili mnoštvu dizajnera koji su otkrili da je ovo 266 milijardi vrijedno tržište vrelo neviđenih mogućnosti. A ono bi se u sljedećih pet godina trebalo udvostručiti.
No nisu svi oduševljeni njihovim poslovnim planom. Neki anti-muslimanski glasovi u Italiji upozoravaju zapadnjačke tvrtke da zarađivanje na islamskoj kulturi znači probleme, dok se istodobno mnoge muslimanke smatraju iskorišteno takvim ponašanjem.
"Smatramo da smo ciljane kao potrošači u poslovnom svijetu koji će investirati naš novac protiv nas ili protiv morala, općenito", napisala je Alisha Deshmukh u komentaru na muslimanskom blogu na kojem je postavljeno pitanje: biste li kupile Dolce Gabbana abaju (dugu crnu haljinu kakvu nose tradicionalno odjevene muslimanke)?
"Arapski novac je novac koji pripada Arapima i kojeg troše Arapi, koji su poznati po bogatstvu u mnogim zemljama. Njihova želja je da trošimo na njih, no ja kažem: ne! Radije investirajmo u našim zemljama", napisala je druga muslimanka.
Oni koji dijele anti-muslimanski stav u Italiji, upozoravaju da bi dodvoravanje islamskoj kulturi moglo biti opasno.
Matteo Salvini, vođa talijanske ksenofobne anti-imigrantske Sjeverne lige, uspio je progurati zakon kojim je muslimankama zabranjeno nošenje hidžaba u bolnicama, pošti i drugim javnim mjestima.
"Ulizivanje kulturi s kojom nismo suglasni je poput lažne pozivnice priznanja. Ne bismo trebali slati takvu poruku", izjavio je Salvini.
Inače, nije nikakva novost da dizajneri rade i za muslimanske ljubitelje mode, jer modne marke poput Tommyja Hilfigera, DKNY, Oscara de la Rente, pa čak i Zare, već godinama pripremaju skromniju odjeću za ramazan, no prodaju je gotovo isključivo online ili u arapskim zemljama.
H&M je čak angažirao 23-godišnju manekenku muslimanku, Mariah Idrissi, kako bi svoju modu približili islamskim ženama. A Philistine Ayad je na Twitteru zahvalila D&G na njihovom pokušaju da premoste rupu među kulturama.
PIšući na svojem The Muslim Girl blogu, Engie Hassan je aplaudirala talijanskim dizajnerima što su stvorili modnu liniju koja nije ograničena tek na određeni muslimanski praznik.
Vodeća modna stranica za arapske žene: Style.com/Arabia, prva je objavila vijest o koracima D&G, a čak su otišli toliko daleko da su objavili i make-up vodič za one koji misle kupovati hidžabe visoke mode.
Istodobno, nekoliko je žena na Twitteru svojim objavama pokazalo o koliko je kontroverznoj temi riječ. "Ne hvala, Dolce & Gabbana, moj hidžab nije modna izjava. Pokrivam se samo kako bih zadovoljila Alaha", napisala je jedna žena dok je druga postavila pitanje: "Znači li to da sad i mi žene sa Zapada trebamo početi nositi veo?".
Na stranici je objavljen i odgovor Stefana Gabbane, koji je obranio odluku svojeg brenda, riječima: "To je samo za Bliski istok. Ne brinite, nitko vas neće natjerati da nosite veo... mi nemamo takvu kulturu, ali trebali bismo prihvatiti da je ona takva na Bliskom istoku".
Važno je na kraju napomenuti da iako je nošenje hidžaba i skromne odjeće modna izjava za neke muslimanke na Zapadu, ono znači nešto potpuno drugo ženama iz mnogim muslimanskim zemljama diljem svijeta.
One ga možda nose iz vjerskih uvjerenja, ili zato što drugi smatraju da je to znak skromnosti ili jednostavno zato što se na taj način identificiraju na određeni način, te im nošenje hidžaba može biti poput nošenja muslimanske zastave. Naravno, postoje pak i one koju su natjerane da to čine, iako bi ga najradije skinule, piše Daily Beast.
Iako je ženama koje su same odabrale nošenje hidžaba dakle malo ljepši i skuplji svakako nešto na što imaju pravo, s druge strane one koje su prisiljene na njegovo nošenje - ljepši hidžab - predstavlja tek pozlaćeni kavez.