Mercedes koji je princezu Dianu i Dodija Fayeda na današnji dan prije točno 27 godina odvezao u smrt "bio je opasan krš koji nije smio na cestu, ali upozorenja su svi ignorirali". Šokantan je to detalj vezan su smrt princeze Diane.
Upozorenje da auto nije siguran i da pri brzini većoj od 60 kilometara nije stabilan došlo je samo dva mjeseca prije fatalne nesreće u Parizu 31. kolovoza 1997. godine.
Mercedes S280 Diani, Dodiju i njihovom vozaču osigurao je hotel Ritz, koji je u vlasništvu Dodijevog oca Mohameda Fayeda, a auto je bio u vlasništvu agencije Etoile Limousines, koja je Ritzu iznajmljivala aute i vozače.
Mercedes je bio izuzetno opasan, a početkom te godine čak je bio ukraden i sudjelovao je u nesreći, u kojoj se nekoliko puta prevrnuo na krov. Auto je bio potpuno uništen, ali na čuđenje nekih stručnjaka ipak su ga poslali na popravak, umjesto da su ga skroz povukli.
To je ispričao Pascal Rostain, pariški fotograf, čiji prijatelj je radio u to vrijeme u Ritzu i on mu je prepričao cijelu aferu s tim Mercedesom. Njegov je prijatelj bio vozač u Ritzu i jednom prilikom je odvezao Mercedes na testnu vožnju i primijetio da auto nije pouzdan, te je upozorio svoje šefove.
"Moj prijatelj je dva mjeseca prije nesreće menadžeru Ritza izričito rekao da se tog auta moraju riješiti. Posebno mu je napomenuo da auto radi velike probleme pri vožnji bržoj od 60 kilometara na sat.
No, to nije bio jedini problem s 'ukletim' Mercedesom. Kupljen je u rujnu 1994. godine za 85.000 funti. U siječnju 1995., samo četiri mjeseca nakon kupnje, ga je ukrao zatvorenik koji je uvjetno pušten na slobodu i divljački se vozio s njim po predgrađima Pariza. Vozio ga je brže od 100 kilometara na sat i više puta se s njim prevrnuo na cesti.
Tadašnji vlasnik auta dobio je od osiguravajuće kuće odštetu i to u gotovo cijelom iznosu u kojem je plaćen, jer su to smatrali novim autom, ali uz objašnjenje da je auto nepopravljiv. Vlasnik auta, Eric Bousquet je čak tražio od osiguravajuće kuće da mu vrate auto da ga popravi, ali su ga odbili i rekli da bi auto bio nesiguran i opasan čak i nakon popravka.
Istraga nakon smrti nije bila fokusirana na Mercedes u kojem su poginuli, a tek je jedna osiguravajuća kuća napravila testove koji su pokazali da auto nije smio na cestu unatoč tomu što je bio popravljen.
U dokumentarcu koji će se uskoro prikazati, sugovornici su kazali da su bili prilično iznenađeni kad su shvatili da francuski i britanski istražitelji nisu pokazali nikakav interes za povijest tog Mercedesa koji ja završio smrskan ispod pariškog mosta.
Na kraju su kao krivca proglasili vozača Henrija Paula jer je izgubio kontrolu nad vozilom u tunelu Alma, proglasili da je bio pijan, te na antidepresivima i da nije mogao kontrolirati vozilo dok su ih proganjali fotoreporteri. Također su kao faktor koji je bio jedan od presudnih za pogibiju naveli činjenicu da Diana nije bila vezana. No, o Mercedesu i činjenici da je u jednom trenutku taj isti auto bio na otpadu nitko nije spomenuo niti se itko tim podatkom bavio.
Mohamedov plan za vezu
Kako je uopće došlo do kratke veze Diane i Dodija al-Fayeda? Njegov otac Mohamed je tada bio vlasnik lanca trgovina Harrods i bio je basnoslovno bogat, a svi koji su ikad pisali o njemu će reći da je bio beskrupulozni penjač po društvenoj hijerarhiji. Zbog toga, kad je pozvao Dianu u svoju vilu na mediteranskoj obali Francuske, samo Diana nije znala što joj se sprema.
Dok je princeza, tada u sretnoj vezi s pakistanskim kirurgom, uživala u suncu i moru, Mohamed je pozvao svog sina, također tada u vezi, na druženje s princezom. Dogovoreni spoj bio je toliko neočekivan da je Dodi greškom pozvao svoju tadašnju djevojku američku manekenku Kelly Fisher. Dodi je Kelly smjestio na jednu drugu obiteljsku jahtu, ali to se njoj nije nimalo svidjelo. U jednom telefonskom razgovoru mu je sve skresala: "Doveo si me u Saint Tropez da čamim na jahti dok ti zavodiš Dianu po danu, a mene ševiš po noći. Napustio si me na jahti. Zašto to radiš?" Diana nije imala pojma što se događa i jednostavno je uživala u druženju s velikom i skladnom obitelji Fayed. "Ona je samo htjela biti dio obitelji koja je sve radila skupa", pričala je za Daily Mail bliska princezina prijateljica.
U tom užitku dočekali su i prvu godišnjicu poništenja braka Diane i Charlesa. Bilo je to 28. kolovoza dok su Dodi i Diana odlazili sa Sardinije. Samo tri dana kasnije će njih dvoje poginuti prometnoj nesreći u pariškom tunelu Pont de L'Alma.
Teorije i nelogičnosti u istrazi
Dodijev otac tvrdio je da nije riječ o nesreći nego o ubojstvu, iza kojeg stoji princ Phillip koji je naredio tajnoj službi MI6 likvidaciju Diane i Dodija kako par se ne bi vjenčao i na kraju imao dijete muslimana. Privatne istrage upozoravale su na brojne nelogičnosti tijekom spašavanja Diane nakon prometne nesreće pa je tako novinar Jon Conway otkrio transkript poziva doktora Jean-Marca Martina, liječnika hitne pomoći koji je došao na mjesto prometne, gdje doktor tvrdi da su dvije osobe teško ozlijeđene te da nije bilo ozljeda toraksa. Upravo je teška ozljeda toraksa bila pogubna za Dianu nekoliko sati kasnije.
Druga neobična činjenica je to što je hitnoj trebalo čitavih 17 minuta da iziđu ne teren od upućivanja prvog poziva. Trebalo je još sat vremena da izvuku Dianu iz olupine automobila što samo po sebi nije neobično, ali tijekom prebacivanja u bolnicu su se kola hitne pomoći zaustavila na nekoliko minuta što je mnogima bilo iznimno sumnjivo. Martina su čak i policajci pitali ima li bilo kakve istine u tvrdnjama da je namjerno kasnio s odlaskom u bolnicu. "Morali smo saznati zašto joj je naglo pao krvni tlak. Bojali smo se da će joj se srce zaustaviti i jako je teško oživljavati pacijenta u takvim uvjetima dok se kola hitne pomoći kreću", odgovorio je Martino. Conway je rekao i da mu je bilo neobično što su za Paula rekli da je imao pet puta više alkohola u krvi nego što je dopušteno francuskim zakonima te da se Paul ponašao savršeno normalno na svim snimkama sigurnosnih kamera.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
steta da krivi ljudi odgovaraju za tudje greske. billo slucajno ili namjerno