Life
56948 prikaza

Vozači u Njemačkoj rade nešto pametnije od nas

Promet na cesti
Thinkstock
Postoji jednostavniji i brži način prestrojavanja, a da savršeno funkcionira, dokazali su Nijemci

Čini li vam se nekad da Nijemci sve čine bolje? Pa, ima nešto u tome. To konstantno dokazuju svojim automobilima, ali i pravilima na cesti.

Naime, u Njemačkoj postoji Reissverschlusssystem, točnije sistem zatvarača - zakon koji kaže da se pri spajanju dvije trake vozači trebaju prestrojiti na posljednjoj mogućoj točki, nakon čega bi se spojili kao zupci na patentnom zatvaraču.

Sistem zatvarača, točnije, kasno prestrojavanje, mnogima može zvučati kontraproduktivno. Ono kao da krši sva nepisana pravila na cesti pri kojima bi vozači trebali čekati svoj red i dijeliti cestu, jer djeluje prilično bahato da netko doleti sa strane i prije svih uleti u traku.

Kineski prekomorski most Kineska dominacija Tehno Čudo arhitekture: Sagradili najduži most preko mora ikad

No ono savršeno funkcionira. Jednostavno je učinkovito, koliko god izluđivalo strance, pa čak i starije Nijemce koji imaju osjećaj da ih netko želi preveslati.

Oni koji pak ne puste vozača iz sporedne trake da se prestroji nakon što ih je zaobišao sa strane, riskiraju dobivanje kazne.

Budući da diljem svijeta vozačka kultura nalaže da se prestrojite čim se približite glavnoj cesti, traka iz koje dolazite ostaje neiskorištena i prazna.

"To je čini neiskorištenom", smatra profesor vozačke psihologije Leon James sa Sveučilišta na Havajima.

James također smatra da rano prestrojavanje ima veću psihološku težinu jer ono tjera vozače da se nadaju da će im netko dopustiti da se prestroje, što drugi mogu, ali i ne moraju učiniti. S druge strane, sistem zatvarača diktira da se automobil mora propustiti.

Sudar na cesti Civilizacija u prometu Tehno Švedska otkrila kako smanjiti broj nesreća na cestama

Istraživanja su pokazala da je njemački način i učinkovitiji. Sveučilište iz Nebraske provelo je istraživanje kojim je dokazano da se sistemom zatvarača može povećati kapacitet prestrojavanja za 15 posto dok neka druga istraživanja govore da može doći i do 20 posto bržeg funkcioniranja, piše Ozy.

Iako je potrebno puno edukacije vozača kako bi se ovo pravilo počelo uspješno provoditi (jer nije učinkovito ako ga se svi ne pridržavaju), vrijedi probati. Pa makar nam ono na kraju uštedjelo tek minutu ili dvije, i to je početak.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • mcrnicki 14:14 01.Listopad 2019.

    Ma, to je samo u teoriji. Praksa je sasvim drugačija. Prvo, na ovom videu, vozi se na poligonu i auti voze istom brzinom i s velikim razmakom, pa je normalno da "rajferšlus" funkcionira. U praksi, stvori se kolona koja se ... prikaži još! vrlo sporo kreće i auti su blizu jedan iza drugog, bez dovoljno razmaka za ubacivanje. Da bi se uključio auto iz trake koja nestaje, auto u normalnoj traci mora stati da ga pusti. Čim kolona stane, auti se nabiju jedan do drugog i nema više protočnosti. Reißverschluss schcluss

  • BESTpartizan 09:33 30.Rujan 2019.

    pametno

  • ruza54 07:38 30.Rujan 2019.

    Draga gospodo novinari to je u Njemačkoj već 40 g . ja sam vozio kamion kod firme Buck