Tehno
1110 prikaza

Ima 10 godina, a Microsoft i Google je zovu da radi za njih

Samaira Mehta
Screenshot
CoderBunnyz njezina je igra koja je danas prisutna u 106 škola diljem SAD-a

I dok tipične desetogodišnjakinje svoje vrijeme provode u školi i u igri, Samaira Mehta veliki dio svog vremena provodi govoreći na konferencijama i programirajući. Ona je sa svojih 10 godina osnivačica i šefica kompanije CoderBunnyz, nakon što je prije dvije godine kreirala igru CoderBunnyz kako bi pomogla djecu naučiti kodiranju. Sama se time bavi od svoje šeste godine. 

Nakon što je kreirala igru na ploči i osvojila drugo mjesto na Think Tank Learning's Pitchfest 2016. godine te novčanu nagradu od 2500 dolara, privukla je pažnju mnogih, uključujući i Cartoon Networka koji je tada bio u potrazi za mladim i nadahnjujućim djevojčicama. Ubrzo se pojavila u nizu video klipova, i počela igru prodavati preko Amazona. 

"Prodali smo 1000 kutija, zaradili oko 35.000 dolara a na tržištu smo jednu godinu", rekla je Mehta. 

No njezin uspjeh nije bio nimalo slučajan. Osim što je osmislila igru, uz pomoć svog ponosnog oca Rakesha Mehte, koji se i sam bavi tehnologijom, kreirala je marketinški plan. Organizirala je i niz radionica na kojima školska djeca igraju ovu igru. No tu ne planira stati. 

Lansirala je inicijativu nazvanu Yes, 1 Billion Kids Can Code koja omogućava zainteresiranima da doniraju igre raznim školama, a nakon toga organizirala je radionice na kojima djeci pomaže da nauče igrati igru. Od početka ove godine u 106 škola djeca uz pomoć njezine igre uče kodirati. 

"Na svijetu ima više od milijardu djece. Postoje ljudi koji žele Coder Bunnyz igru donirati školama i siromašnim koji si ju ne mogu priuštiti a žele naučiti kodiranje", rekla je. 

Budući da se igra dobro prodaje kreirala je i nastavak, još jednu igru koja djecu uči kako kodirati uz pomoć umjetne inteligencije. Nova igra zove se CoderMindz i kako kaže to je prva igra na ploči s umjetnom inteligencijom, piše Business Insider.

Djeca će tako učiti osnovne principe umjetne inteligencije, a na kraju procesa učenja mogli bi svoje vještine upotrijebiti za kreaciju robota. Igru je napravila uz pomoć svog šestogodišnjeg brata Aadita, koji je kodiranje poput svoje sestre naučio od oca. Kako je popularnost ove igra rasla tako je i Samaira postala sve češći gost na javnim tehnološkim konferencijama, pa ih je u Silicijskoj dolini dosada odradila 60, a slušalo ju je oko 2000 djece. 

Samaira Mehta | Author: Screenshot Screenshot
"Nakon moje radionice u Googleu su mi rekli kako mi dosta dobro ide i da kad završim faks mogu doći raditi za njih", rekla je. 

No zasada ne zna hoće li tu ponudu prihvatiti jer, kako je rekla, voli biti poduzetnica. Oduševila je Google pa su ju pozvali da gostuje na tech konferenciji u San Franciscu, a ona je svoj rad i vještinu predstavljala i na Microsoftovim konferencijama te na mnogim drugim. 

Posebno je ponosna na poticajno pismo kojeg je dobila od bivše američke predsjednice Michelle Obama, a Marka Zuckerberga je upoznala za vrijeme maškara kada je išla u potragu za slatkišima u njegovom susjedstvu. Iskoristila je priliku da malo popričaju o tehnologiji. 

"Konačno sam ga upoznala. Dijelio je čokoladice a kada sam mu rekla da se bavim kodiranjem, rekao mi je da samo nastavim i da mi dobro ide", prisjeća se. 

Energetsko piće, iscrpljeni mladić Generacija Z Ekonomix Nova generacija radnika: Žele biti bogati i stižu u vaš ured

Na svojoj web stranici pokrenula je serijal u kojem priča s ljudima iz svijeta robotike, igara i obrazovanja. I dok sada većinu svog zarađenog novca ulaže u proizvodnju novih igara, kada taj profit bude malo veći, planira novac davati u dobrotvorne svrhe. I već ima naziv za organizaciju koja će se time baviti - PATH. 

"Pomoći će da što manje ljudi na svijetu budu beskućnici, i pomoći ljudima da izgrade nove vještine", naglašava. 

Dok ne ostvari dovoljno prihoda kako bi sredstva mogla ulagati u dobrotvorne svrhe, trudi se prikupljati novce za proizvodnju igre. Na igre će uložiti i 119 dolara koje je zaradili ovog ljeta baveći se tipičnom razbibrigom američke djece - prodajom limunade na štandu.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.