Tehno
10430 prikaza

Najveća Trumpova tajna: Avion sudnjeg dana

Avion Nightwatch
Wikimedia Commons
Posebna letjelica spremna je 24 sata dnevno spasiti Trumpa od najgorih napada na Ameriku

Sama dužnost američkog predsjednika obavijena je brojnim tajnama, ali vjerojatno je od najbolje čuvanih tajni krije se iza kriptičnog naziva E-4B Nightwatch. Riječ je o posebno modificiranom Boeingovom Jumbo Jetu koji Donaldu Trumpu omogućava sigurnost u zraku čak i u trenucima nuklearnog sukoba.

Sva oprema koja je instalirana u avionu je zaštićena od bilo kakvih štetnih učinaka nuklearne eksplozije. Može izdržati nuklearne napade, udare asteroida i terorističke napade, jer je posebnim oklopom zaštićena od zračenja. Ima veliku količinu specijalne opreme te 67 antena. Može prevesti 112 putnika i članova. 

Zrakoplov je tipa Boeing 747-200B. Posada na njemu sposobna je preuzeti komandu nad svim američkim nuklearnim snagama u slučaju da se pokaže potreba. Služi kao upravljački centar u slučaju da zapovjedništvo na zemlji bude uništeno atomskim udarom.

Prva verzija takvog tipa zrakoplova napravljena je početkom 60-ih godina prošlog stoljeća u jeku Hladnog rata. Vjeruje se da je jedina ozbiljna upotreba Nightwatcha bila tijekom napada na Svjetski trgovački centar i Pentagon 11. rujna 2001. godine. Brojni mediji pisali su kako je tek 15 minuta nakon što je prvi oteti zrakoplov pogodio jedan od tornjeva, Nightwatch već bio u zraku iznad Washingtona. 

Prije nekoliko godina objavljene su snimke unutrašnjosti zrakoplova koji prate američke predsjednike u slučaju nuklearnog rata. Riječ je o četiri specijalno dizajnirana zrakoplova iz kojih američki vođa i u zraku može izdavati zapovijedi i voditi sukob nuklearnim oružjem. Jedan od takvih 'zrakoplova za sudnji dan' uvijek prati Donalda Trumpa gdje god da krene s Airforce Oneom.

Boeing E-4Bs zrakoplovi, službeno poznati kao National Airbourne Operation Centres, vrijede 250 milijuna dolara svaki, a sat leta stoji 160 tisuća dolara. U njih su ugrađeni razni obrambeni mehanizmi te mogu pretrpjeti i elektromagnetni udar. Posada njima upravlja analognim instrumentima kako bi se umanjila mogućnost za cyber napad.

Postojanje ovih sigurnih zrakoplova nije tajna, no rijetko ih se spominje u javnosti. Zračne snage nikada nisu potvrdile da ih posjeduju iako su u upotrebi od 1970-ih godina prošlog stoljeća, još iz vremena Hladnog rata. Tada se smatralo da su najbolja šansa za tadašnje predsjednike da prežive nuklearni napad.

Posadu, uz pilote i kopilote, čine deseci vojnih savjetnika, ratnih stratega i stručnjaka za komunikacije kojima je posao asistirati predsjedniku u prvim danima nuklearnog rata - ako do njega ikada dođe. Zrakoplovi su puni posebne opreme, poput žice od 8 km kako bi bili sigurni da predsjednik uvijek može ostati u kontaktu s flotom podmornica nakon što sve zemaljske veze budu uništene.

Tijekom posljednjih godina Hladnog rata zrakoplovi su uvijek bili u stanju pripravnosti u bazi Andrew, spremni da u 15-ak  minuta budu predsjedniku na usluzi. I danas barem jedan od njih uvijek leti u blizini predsjedničkog zrakoplova kada je na putu u inozemstvo. Čak i kada je predsjednik u SAD-u motori ovih zrakoplova su u pogonu 24 sata na dan te su smješteni u bazi Offutt u Nebraski.

2006. godine je tadašnji američki ministar obrane Donald Rumsfeld govorio da će letjelice poslati u zasluženu penziju do 2009., ali samo jedan je umirovljen godinu dana nakon najave. Idući ministar obrane Robert Gates vratio je letjelicu iz mirovine, a sada postoje planovi za nabavku još bolje opremljenih i još sigurnijih zrakoplova za američkog predsjednika.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.